back home.

Japp, då var man hemma efter en hel helg i danmark och jag kan säga att på 3 dagar har jag varit med om jäkligt mycket. Först då på fredag morgonen så åker vi till centralen och väntar på steffie, när hon har kommit går vi till vårt tåg och 6 timmar senare var vi i köpenhamn. Och det första vi gör är att gå till vårat hotell som bara ligger typ 100 meter bort, haha, och utanför hotellet står värsta lodisen med nerdragna buxor och en spruta i handen. Ja, så det var vårat förstaintryck av vårt kära grannland danmark. Väl inne på vårat hotellrum så provar vi våra danskläder som vi ska ha och det blev jättebra. Efter det så går vi ut en stund på stan och eftersom klockan är typ 6 så tycker vi att det är dags för lite middag och vi hittar ett trevligt litet indiskt ställe. Och när vi ska betala så står det på notan: 483kr! Tro det eller ej, men det är sant och jag blev typ helt uppspelt och sa "wooooow, det betyder tur, vi kommer vinna imorn".  Haha, det var fan coolt men vi gick i alla fall vidare och när vi snart är framma ser vi ett kebabställe som heter "kebabish" haha, det tyckte jag och steffie var kul och jag har faktiskt en bild på stället, men bilderna kommer imorn för steffie måste skicka alla först. Men i alla fall, nästa dag så tar vi då tåget till kalundborg som den lilla (!) staden heter och direkt när vi kommer fram till sporthallen så kommer det ut massa med dansare fårn alla möjliga länder, det var till exempel hur många som helst från ryssland, polen, ukraina, tyskland, nederländerna och såklart från hemlandet danmark. Men det var nästan mest svenskar tror jag, för på invigningen lyste de blågula färgerna starkast! Jaja, jag och steffie är nervösare än nervösast så vi går och fixar oss och bara 2 timmar efter det så är det dags för oss att inta dansgolvet. I högtalarna ropar dom upp nummer 2469, 2470 och 2471, (vi hade nummer 2471) vi ställer oss på golvet och plötsligt börjar musiken spelas och vi börjar dansa skiten ur oss. Gud vilket känsla det var när vi klev av dansgolvet efteråt. Trött som fuck men lättad som bara den. Så vi dricker typ 5 liter vatten och väntar spänt på resultaten. Och som väntat gick vi inte vidare för dom vi dansade mot var typ dom bästa jag nånsin har sett, men vi lyckades få en riktigt bra placering (beroende på hur många kryss vi fått, och det här med kryss är en lång historia..) nu kommer jag inte ihåg hur många det var i min klass riktigt men vi kom på 58:e plats och det kanske låter dåligt men om man kollar på dom som kom bättre än oss så förstår man. Inte för att vi är dåliga, för det är vi verkligen inte men asså det här var vårt första EM och dom som gick till final har troligtvis varit med förut, så vi är jättenöjda. Och i hela EM var detdrugt 2000 dansare som deltog.
Nu är jag då äntligen hemma och jag är trött som bara den, ska duscha strax och sen ska jag nog plugga lite inför noprovet som är nästa vecka för veckan som kommer nu är det ju prao och jag och charlie ska jobba på 7/11. Nice nice. Aja, bilder från resan kommer som sagt att komma snart, troligtvis imorn men jag vet inte. Jao ska väl hoppa in i duschen nu så puss på er.

Kommentarer
Postat av: Tessy

Du är så nedrans duktig jossipussi:)

2008-10-12 @ 21:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0